11 April 2012

Ja, denne bloggen har vell i grunn ikke blitt ivaretatt så bra. Jeg tenkte at jeg skulle begynne å skrive litt her igjen, men da kun på Norsk, så får hjemmesiden gå på Engelsk når det kommer til de største oppdateringene. Bildene her er lagt opp slik at man kan klikke på dem dersom man vil se dem større.

Our dogsI påsken satte vi opp gjerde rundt beitet som vi har leid, planen er å ha noen sau der etterhvert. Beitet er langt og smalt og absolutt ikke stedet å trene utganger, da tror jeg at man fort lærer inn trange utganger som kan by på problemer senere.

Ved siden av beitet har vi et flatt parti hvor vi tenkte å sette agility hinder, først og fremst til litt kose trening. Da kan vi drive sauene til den andre enden av beitet slik at de ikke blir til evt. forstyrrelse for agility trening.

Å få til et fint bilde var ikke veldig enkelt. Hundene koser seg veldig når de får løpe på beitet, trygt og enkelt er det også i disse båndtvang tider.

 

Forsøkte å ta et lite familie bilde også, 3 generasjoner:
Til høyere mor/bestemor “Astra Zena“.
I midten sønn/pappa “Blue Sky” .
Til venstre datter/barnebarn “Chi

Den siste tiden har lille Hazzel tatt vår oppmerksomhet en del. Han er Zena’s siste sønn og vårt siste forsøk på å få litt nytt godt gjeterblod in i oppdrettet vårt fra Zena, Zena er snart åtte år og skal ikke ha flere kull. Han skal etterhvert flytte til Fredrikstad, men blir her til han er ca. fire måneder.

Vet ikke om jeg har fortalt at jeg har solgt butikken min, til en av mine ansatte. Jeg bruker for mye tid på hundene så dette å ha ansvar for (og eie) en butikk er ikke noe poeng for meg når jeg aldri er der … eller … det vil si; Jeg burde ikke være der, men butikken går såpass bra at jeg tidvis må avbryte det jeg gjør å  jobbe likevell. Dette tar ofte fokuset vekk fra hundene og det liker jeg ikke. Plus at jeg er ikke voldsomt begeistret for disse “døgnåpne” kjøpesenter åpningstidene. Jeg tar opp tråden i en passende stilling som miljøterapeut (sykepleier).

Vi har hatt et par flotte valpekull denne våren, etter Fly og Liz, og ikke minst de foregående kullene også. De har fått herlige hjem, og så langt høres det ut som det går bra med alle sammen. Skal prøve å være flinkere til å oppdatere bilder og nyheter fra fjern og nær, noe blir jo lagt ut på hjemmesiden.

About Hege at My Trusted Friend Kennel

I live in Norway which is situated in the north of Europe. I train my border collies in agility and herding. I also breed my border collies

Posted on April 11, 2012, in Everything. Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Koslig med litt oppdatering her. 🙂
    Jeg må erlig innrømme at jeg blir helt mo i knea av den godeste Hazzel. Han er bare dritgod. 😉

Leave a comment